Vyhledat

Jak probíhá tvorba designu značky?

Aktualizace: 14. lis 2019

Pokud zakládáte například firmu, myslíte to vážně a chcete, aby firma působila důvěryhodně, je pro vás nejlepší navrhnout vzhled značky jako celek. Obsah může být podle zaměření firmy různý. Většinou však každý chce reprezentativní logo, hezkou vizitku a perfektní internetové stránky. Proč to tedy nenavrhnout tak aby to všechno dávalo smysl. Pokud jste úplně na začátku a design teprve začínáte řešit, bude vás zajímat, jak taková cesta za ideálním vzhledem vypadá.



Začneme konzultací

Nejdříve je určitě potřeba grafika seznámit s firmou, co dělá, jak to dělá, proč to dělá. Dále je potřeba probrat cílového klienta. Spíš než na to, jestli se design bude líbit nám, je totiž potřeba se zaměřit, aby se líbil cílové skupině lidí. Pobavíme se tedy o tom, jak by takový klient vypadal a co by se mu zhruba mohlo líbit. Já pro to jako pomůcku používám krátký dotazník, který vám v tom pomůže.


Moodboard

Když už víme na koho a jak chceme značkou zapůsobit, můžeme vypracovat pár moodboardů. Co to je? Přeložil bych to asi jako "náladovou tabuli". V podstatě navrhnu spojení různých obrázků, fontů a barev na jednu stránku. Jako když si na magnetickou tabuli dáte všechno, co se vám k tématu hodí. Potom se spolu podíváme, jestli tabule vyvolává správný dojem, který chceme, aby vyvolávala i naše značka.



Logo

Teď už víme, na koho chceme zapůsobit a díky vybranému moodboardu i v jakém stylu. Můžeme se tedy vrhnout na návrh loga. Logo se hodí pro navrhování hned v začátcích. Bude to tvář vaší značky a na všech ostatních materiálech ho budeme používat. Je tedy důležité, aby vystihovalo firmu a design se tvořil kolem něj. Já ve svém procesu často ukazuji více návrhů, které vycházejí jak z konzultace, tak z moodboardu. Nechám pak na vás, jaký návrh je tomu, co jsme si řekli, blíže. Tvorba většinou nějaký čas zabere a obzvlášť tento bod nechcete uspěchat. Netlačte tedy na termín:) Po výběru vhodného návrhu a doladění loga jdeme dál.


Korporátní identita

Momentálně už máme za sebou nejdůležitější kroky. Většinou už u prezentace loga ukazuji jeho použití na různých materiálech. Jak vypadá na různých barvách, jak se k němu hodí různé fonty. Teď tohle všechno využijeme u návrhů vizitek, hlavičkových papírů, letáčků a všeho co budete pro svou firmu potřebovat. Budeme se snažit co nejlépe ukázat naše nové logo, použijeme pravděpodobně barvy z moodboardu a k tomu vymyslím pěknou grafiku, která to vše podtrhne. Budete tak mít svůj jedinečný styl, který můžete používat všude, kde vás napadne.


Logomanuál

Pokud chcete mít vše sepsané na jednom místě a chcete mít kam nahlédnout když budete chtít design používat dále, bude se vám nejspíš hodit logomanuál. Logomanuál v sobě bude mít návod jak nové logo používat a také jak celkově pracovat s designem značky nebo jaké například používáme fonty a čemu se při prezentaci vyhnout. Může být stručný na pár stránek, ale může obsahovat i spoustu detailů, které jeho objem výrazně zvětší. Často to odráží velikost firmy a kolik materiálů má manuál obsahovat.


Internetové stránky

Často ke mně chodí klienti a tento krok, který je pro mě tím posledním, vyžadují jako první. Je to škoda, protože stránky se daleko lépe dělají, když máte pěkné logo a jasně stanovený design, který web jasně odráží. Internetové stránky pak mají, stejně jako logo a korporátní identita, svůj promyšlený design, který se soustředí na cílovou klientelu. Pokud klient chce jen internetové stránky a nemá ještě pro firmu nic jiného, tak se mu pokusím ukázat spíš tento směr. Chápu, že je to ale také o rozpočtu, a proto nikomu nic nevymlouvám:) V našem procesu tvorby značky je vzhled internetových stránek už taková perlička, kde použijeme vše doposud navrhnuté a na tomto pevném základě pak uděláme perfektní web. O tom už zas ale v jiném článku.


Snad vám mnou popsaný proces ukázal, jak by průběh měl ideálně vypadat a zodpověděl otázku, jak a do čeho se pustit jako první. Pokud by vás zajímalo více, určitě pište!



59 zobrazení